Monday, March 30, 2020

Đáng Ghét. I Deserved It. SVĐG




Đáng Ghét

Em à nhớ nhắc anh nghen...
Nhắc anh nhớ nói yêu em đôi lời
Nhắc anh kể chuyện sao trời
Muôn vàn tinh tú, một đời sao đêm...
Nhắc anh thủ thỉ đôi mình
Ca dao mộc mạc trữ tình đôi ta
Nhắc anh hát bản hùng ca
Chí nam bất khuất đa mang một đời
Đáng ghét...nhiều khi lỗi tại anh
Huyên thuyên kể chuyện cứ lòng vòng
Đa đoan công việc bận rộn quá
Quên mất em chỉ muốn chuyện mình
Thế là em lại dỗi anh rồi
Khó ăn khó nói, hỡi em tôi
Yêu em đâu cần phải lập lại
Tâm anh em biết: một mình em
Tâm anh em biết: một mình em.
 Sóng Việt Đàm Giang

I Deserved It!
Don't forget to remind me, dear,
To say soft words of sweet romance
And tell about the twinkling stars
That fill the vast world's dark night sheer.
To remind me to whisper to your ear
Some plain folk songs about our love,
To sing lays of heroic deeds
That extol man's fearless spirit.
I'm unpleasant, that's my weakness,
Because I keep talking away,
Preoccupied with other plans
Ignoring your interest in only ours.
Oh dear! You are angry with me again.
It's hard for me, my darling, to explain
My love for you deep in my heart
My heart for you and just for you!
My heart for you and just for you!

Sóng Việt Đàm Giang
2004

No comments: